Czym dog różni się od szpica miniaturowego?
17 października 2006, 13:36Choć trudno w to uwierzyć, psy ras olbrzymich różnią się od swoich małych pobratymców tylko jednym genem.
Antyudarowe czerwone wino
17 października 2006, 10:11Czerwone wino chroni mózg przed skutkami przebytego udaru. Pijąc kilka kieliszków tego napoju dziennie, możemy więc pomóc sobie zawczasu.
Tropem ibisa grzywiastego
17 października 2006, 09:35Naukowcom udało się zidentyfikować miejsce zimowania bardzo rzadkiego gatunku ptaka — ibisa grzywiastego (Geronticus eremita). Ornitolodzy uznają odkrycie za olbrzymi przełom. Dowiedzieli się bowiem nie tylko, gdzie ptaki udają się z końcem lata, ale także jak wygląda trasa przelotu.
Bakterie napędzają silnik
16 października 2006, 11:28Japońscy naukowcy stworzyli mikrosilnik napędzany przez... bakterie. Organizmy, wędrując wewnątrz mechanizmu napędzają niewielki rotor stworzony z dwutlenku krzemu.
Samorozłączowacz
16 października 2006, 11:10Japoński operator komórkowy NTT DoCoMo wprowadza na rynek telefon P903i, który automatycznie blokuje się, gdy przedłuża się nieobecność właściciela. Chroni to przed nieautoryzowanym dostępem.
Ostre ograniczenia
14 października 2006, 09:21Microsoft opublikował treść licencji systemu operacyjnego Windows Vista, która w swej treści różni się od tej oferowanej wraz z Windows XP.
Słuch traci się ze wzrokiem
12 października 2006, 08:42Australijscy uczeni utrzymują, że istnieje ścisły związek między utratą wzroku a utratą słuchu u starszych ludzi.
Antynowotworowa kapusta
11 października 2006, 08:18Kapusta może odgrywać kluczową rolę... w niszczeniu komórek raka piersi, poinformowali badacze z Medical Research Council.
Superszybki Internet we Francji
10 października 2006, 21:53Francuski minister przemysłu, François Loos, oświadczył, że jego kraj chce, by do 2012 roku 4 miliony gospodarstw domowych było podłączonych do superszybkiej sieci FTTH. Obecnie Francja odnosi spektakularne sukcesy w rozwoju sieci DSL.
Idealna lokalizacja
9 października 2006, 06:26Trzy najczęściej wymieniane przez specjalistów czynniki decydujące o sukcesie sklepu, które można by podsumować krótkim trzy razy L (lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja), znalazły potwierdzenie w modelu matematycznym. Z pewnością przyda się on inwestorom decydującym o wyborze najlepszego miejsca pod ich przedsięwzięcie.